Reklam i brevlådan
2014-03-21

Reklam i brevlådan

Många människor upplever att det är mycket irriterande med reklam. Oavsett om det är på nätet eller på tv så är det många gånger så att människor reagerar på att det är många reklampauser och ett störande moment som förstör ens upplevelse av det valda mediet. Det finns dock en fördel med denna form av reklam. Den lämnar inga fysiska ting efter sig och man kan själv välja att stänga av, titta bort eller bara ignorera. Direktreklam är något helt annat.

Reklam i brevlådan lämnar något fysiskt som man måste hantera och ofta så försvinner dessa blad direkt ner i soptunnan. Många människor har idag lappar på sina brevlådor där de undanber sig dessa reklamutskick och det börjar bli än mer vanligt, speciellt i Landskrona där det lokala sophanteringsbolaget uppmanar alla boende att sätta upp denna skylt på sina dörrar och brevlådor för att inte bara slippa reklamen utan också minska på det sopberg som skapas genom den stora mängd papper som delas ut och direkt slängs. Något som har fått företagare att reagera, eftersom de ser det som en risk att deras verksamhet kommer att tappa både i kunder och lönsamhet.

Dessa lappar har alltså sina fördelar ur irritationssynpunkt och att man på ett bättre sätt bidrar till en bättre miljöhållning, men det påverkar såklart företagen som har detta som affärsidé. Återstår att se om reklam blir än mer ovanligt i brevlådan.

Ett sätt som många företag idag går förbi problematiken med denna lapp på dörren är genom adresserad reklam. Det är ett effektivt sätt att få dig att faktiskt öppna och begrunda den reklam som har skickats till dig, men den är inte mindre irriterande för det. Det finns sätt som man idag faktiskt kan göra en aktiv handling och hindra även dessa adresserade reklambrev. Genom att du anmäler dig och din adress till Nix adressat kommer du även att sätta stopp för de breven. Det är mycket enkelt att registrera sig i detta register, allt du behöver göra är att ringa till SWEDMAS på telefonnummer 020-55 70 00. Efter det får du knappa in ditt personnummer och du kan vänta dig en blankett som ska fyllas i för att dessa utskick inte ska fylla upp din brevlåda. Du kan också vända dig till de specifika företagen och be dem om att ta bort dig från sändlistan. Källa: http://fagersta-posten.se/nyheter/1.1830376-fixa-reklamfritt-i-snigelladan

Så samtidigt som reklamen på många sätt ökar i brevlådan och sätten att komma förbi spärrarna utvecklas, så hänger också hindren med i utvecklingen. Det finns alltså många effektiva sätt att endast få relevanta brev i din brevlåda. På ucus.se kan du läsa mer om andra typer av kommunikation.

Upphovsrätten tillhör vacreativestudios.se | 2014